بخشنامه های ضد و نقیض، سد راه صادرات فولاد
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار فولاد، رضا شهرستانی عضو انجمن فولاد با اشاره به مشکلات صادراتی در این صنعت بیان کرد: باید مشکلات صادرات برای صادرکنندگان و تولیدکنندگان به نحو مناسبی مدیریت و رفع گردد. در سال جاری بیش از ۱۵۰ بخشنامه با مطالب ضد و نقیضی برای تولیدکنندگان صادر شد. وی در ادامه با اشاره به میزان مصرف داخلی فولاد کشور تصریح کرد: با توجه به آمارها مصرف داخلی فولاد کشور در سال جاری ۱۲ میلیون تن بوده است. از مجموع ۲۵ میلیون تن فولاد تولیدی در داخل کشور، تنها ۸ میلیون تن صادر گردیده است و حدود ۱ میلیون تن نیز به صورت غیر رسمی از کشور خارج شده است.

وی ادامه داد: باید موانع صادراتی از میان برداشته شود و برای رفع مشکلات پیش روی صادرکنندگان راه حل های مناسبی ارائه گردد. توافقات صورت گرفته مبنی بر آن است که ۳۰۰ هزار تن کالای ایرانی از کردستان عراق به سوریه صادر شود؛ که لازمه ی محقق شدن این موضوع همکاری دولت و مجلس برای افزایش حجم تقاضا می باشد.

از سوی دیگر حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل فولاد مبارکه در خصوص مشکلات صادرات و تحریم ها در حوزه فولاد اظهار کرد: صنعت فولاد یکی از مهم ترین صنایع در کشور است  و جایگاه درخشان این صنعت موجب شده تا  به عنوان اولین هدف مورد تحریم آمریکا قرار گیرد. البته ناگفته نماند که این تحریم های سنگین علیه صنعت فولاد کشور نتوانسته خللی در تلاش فولادسازان ایرانی وارد کند چراکه آنها همواره در تلاش هستند تا با استفاده از ظرفیت های موجود بتوانند تحریم ها را دور بزنند و از ظرفیت های قانونی برای صادر کردن محصولات استفاده کنند.

 وی در ادامه افزود: مصوبه اخیر وزارت صنعت در خصوص استفاده از ارز حاصل از صادرات برای تأمین کالاهای مورد نیاز این صنعت اتفاق مثبتی می باشد که می تواند به رفع قسمتی از مشکلات این صنعت کمک کند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.





:: بازدید از این مطلب : 163
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 اسفند 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: